Mai multe informatii in curand pe calatorie.transalpinbike.ro
Ce au în comun sarea şi bicicleta?
Un concurs!
Nici nu mă gândeam că mai dau jos din cui „bicicleta bună”, dar iată că ieri am avut parte de o surpriză cât se poate de plăcută.
Împreună cu Paul Drăgan, de la TransAlpin Bike Marathon, şi Valentin Pasa de la Lotus Bike, am dat o fugă până la salina Slănic Prahova. Motivul? Se pare ca vom mai avea un concurs de mtb în sezonul care vine. Şi nu doar un simplu concurs ci un unicat, primul concurs de mtb desfăşurat într-o salină.
Ideea este excelentă, ce mai. Lăsând la o parte faptul ca event-ul se poate desfăşura pe orice vreme şi în orice anotimp, temperatura în mină fiind una constantă de 12-13 grade, vei avea parte şi de o sesiune intensivă de aerosoli. În plus, în weekendul când se va desfăşura, te vei putea plimba şi la suprafaţă pe dealurile perfecte pentru cicloturism.
Viteză la vale prin tunel |
Ideea i-a venit lui Paul, organizatorul maratonului TransAlpin Bike, anul trecut când a vizitat mina. „Mă gândeam ce tare ar fi să pot să mă dau cu bicla prin salină”, spune el. „Am întrebat un angajat dacă se poate ajunge jos şi altfel decât cu liftul şi de aici a început totul. Am avut norocul să întâlnesc la Salrom nişte oameni minunaţi, deschişi să facem ceva unic în ţară. Primul concurs de mountain bike indoor într-o salină, desfăşurat integral pe sare!”
Acelaşi lucru îl pot spune şi eu. Oamenii de la Salrom, Compania Naţională a Sării, care ne-au însoţit prin mină, ne-au spus să le zicem orice idei avem, oricât de trăsnite, iar cele realiste vor fi puse în aplicare. Oamenii vor cu adevărat să îşi dezvolte turistic zona. Iar treaba asta nu se limitează doar la vizitarea minei. Toată regiunea este plină de dealuri pitoreşti şi reprezintă o excelentă destinaţie pentru cicloturism.
Într-adevăr, să dai pedală în mare viteză prin salină este o senzaţie interesantă, am descoperit şi eu ieri. Evenimentul va fi de tip cross country, iar bucla va avea în jur de 5 km. Traseul se va desfăşura în mină, în zonă pe care cu toţii cred că o cunoaştem, însă va urca şi la suprafaţă pe tunelul de mentenanţă, zonă pe unde nu cred că mulţi s-au plimbat. Lumină este, dar vor fi obligatorii lanternele faţă-spate.
Prin salină |
Suprafaţa de rulare este iarăşi „interesantă”. Pe unele porţiuni aceasta este mai zgrunțuroasă, aspră, pe altele lucioasă şi în alte părţi mai prăfuită. Alegerea anvelopelor potrivite va fi, şi aceasta, un task în premieră pentru cei care vor participa. Zona de start este excelentă, încăpătoare, unde vor avea loc o mulţime de corturi pentru sponsori, bike expo, premiere etc. În plus mina va putea fi în continuare vizitată de turiştii obişnuiţi, chiar şi cu acest concurs desfăşurându-se.
Unul din aspectele importante pe care Paul l-a luat în calcul este zona de bike wash care va trebui să existe. Dacă la concursurile obişnuite trebuie să spălăm bicicleta de noroi şi praf, de data asta este obligatoriu să o spălăm de sare.
Şi, dacă ar fi să visăm puţin cu ochii deschişi, Salrom dispune de 7 mine: Slănic Prahova, Rm. Vâlcea, Târgu Ocna, Praid, Cacica, Ocna Dej şi Ocna Mureş. Imaginaţi-vă un campionat de 7 etape în cele 7 mine care să te poarte prin toata ţara.
La final evenimentul va mai oferi o premieră. Va fi primul la care organizatorul nu va putea oferi participanţilor traseul pentru gps :)
Foto: Dan Mazilu, Valentin Pasa
Video: Valentin Pasa
Autor: Dan Mazilu
Mai multe poze pe www.dirtbike.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu